Ροκ Περιοδικό - info@feelarocka.com

LARS ERIC MATTSSON - Sand and Blood


Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

 

lars eric mattsson - sand and bloodLARS ERIC MATTSSON
Sand and Blood
Rock
Lion Music
Finland

Tracklist:
01.  Rock Your World (3:37)
02.  Snow Queen (3:50)
03.  You (4:37)
04.  Queen of Love (3:42)
05.  Helena of Troy (4:26)
06.  Stand Up and Shout (4:29)
07.  Bleed for You (4:15)
08.  I’ll be Your Light (5:15)
09.  If Loving You is a Sin (7:38)
10.  Can’t Go On Without Your Love (2017 version) (3:45)
11.  Still Here Waiting (4:34)



Σχετικά άγνωστος στην χώρα μας ο Lars Eric Mattsson, έχει μεγάλο και ενδιαφέρον βιογραφικό. Κιθαρίστας που ξεκίνησε σε διάφορες μπάντες στην Φινλανδία, εξελίχτηκε σε έναν αρκετά ιδιαίτερο καλιτέχνη με τουλάχιστον 30 albums, με σχήματα που δημιούργησε ο ίδιος ή ως solo καλιτέχνης και με αρκετές συμμετοχές σε tributes και σε συλλογές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη του solo δισκογραφική δουλειά – ένα EP με τίτλο Can't Go On Without Your Love – κυκλοφόρησε 30 χρόνια πριν, το 1987. Το νέο του πόνημα έχει τον τίτλο Sand And Blood, και σε αυτό ο Lars ξεδιπλώνει όλη την τριαντάχρονη συνθετική και κιθαριστική εμπειρία σε έναν δίσκο που, όπως παραδέχεται και ο ίδιος, έχει αρκετά ερωτικές και ρομαντικές νότες.

Το Rock Your World μας εισάγει στο album με κλασικούς rock ρυθμούς και κάπως ιδιαίτερους ήχους κιθάρας. Αξιοπρόσεκτα στοιχεία οι μουσικές παύσεις στη σύνθεση καθώς και τα σημεία που το μπάσο παίρνει, έστω και σύντομα, τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα φωνητικά του Lars στο Snow Queen μας θυμίζουν αρκετά κλασικές rock μπάντες, ενώ η μουσική έρχεται σε πιο progressive ήχους. Ειδικότερα το solo της κιθάρας μας πηγαίνει αρκετά σε λογικές των Yes ή ακόμα και των Rush. Στο You μας εισάγει ένα βαρύ (και ασήκωτο) μπάσο το οποίο χειρίζεται και αυτό ο Lars Mattsson, ο οποίος στα αρχικά του βήματα είχε ξεκινήσει με αυτό το όργανο. Οι παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται τελικά… Το τραγούδι μοιάζει να κυριαρχείται από τη μελωδική γαμμή του μπάσου, ενώ η κιθάρα και τα keyboards έχουν κυρίως συνδευτικό ρόλο με εξαίρεση φυσικά το solo.

Με ακουστική εισαγωγή και πιο απαλούς, ερωτικούς προσανατολισμούς ακολουθεί το Queen Of Love που θα μπορούσε να θεωρηθεί μία αρκετά ικανοποιητική rock μπαλάντα. Στο Helen of Troy, οικείο θέμα σε όλους τους Έλληνες, ο Lars αποκαλύπτει τη βασική ιδέα πίσω από τις περισσότερες συνθέσεις του δίσκου. Όλα σχεδόν τα τραγούδια έχουν ένα κοινό υπόβαθρο το οποίο θα αποτελέσει στο μέλλον το κύριο υλικό για ένα βιβλίο ή μία rock όπερα με θέμα μία σύγχρονη όψη (αν και λίγο πιο σκοτεινή και σκληρή) του μύθου της Ωραίας Ελένης. Ας ελπίσουμε να δούμε σύντομα το ολοκληρωμένο έργο.

Η τριαντάχρονη εμπειρία του Lars φαίνεται ξεκάθαρα και στο Stand Up And Shout που ακολουθεί. Καταφέρνει να μας δίνει ένα κλασικό rock τραγούδι, με αρκετά ενδιαφέροντα σημεία στα οποία αγγίζει την progressive λογική. Δυναμικά riffs στην κιθάρα, όργανο που κυριαρχεί στη σύνθεση. Bleed for You στη συνέχεια το οποίο γράφτηκε στην Ισπανία, ενώ το υπόλοιπο album έχει ηχογραφηθεί στη Φινλανδία. Ίσως ο ακουστικός ήχος της κιθάρας αντικατοπρτρίζει τις επιδράσεις της χώρας αυτής. Το I’ll Be Your Light κρύβει από πίσω του μία επτάχορδη Boel MC7 κιθάρα που στα χέρια του Lars φαίνεται σαν παιγνίδι. Ακούστε και απολαύστε το solo και θα καταλάβετε.

Το If Loving You is a Sin είναι μαζί με το Still Here Waiting, από τα παλιότερα τραγούδια του δίσκου καθώς συντέθηκαν το 2016. Αργοί ρυθμοί σε μία χρονικά πλούσια σύνθεση. Οι καθαροί ήχοι της Stratocaster πλημμυρίζουν και γεμίζουν το υπόβαθρο σε μία μπαλάντα πολύ καλού επιπέδου που φέρνει αρκετά σε κλασικές συνθέσεις. Προσωπικά μου θύμισε παλιές καλές εποχές Blue Jean Blues αλλά από μία διαφορετική, σύγχρονη οπτική. Στην επόμενη σύνθεση ο Lars μας φέρνει σε μία παλιότερη εποχή του δοσμένη όμως σε μία έκδοση του 2017. Το Can’t Go On Without Your Love αποτελεί μία power σύνθεση με ήχους κλασικού rock τραγουδιού. Με ίχνη δεκαετίας ‘80 και κλασικών συνθέσεων μας αφήνει μία πολύ όμορφη αίσθηση.

Το κερασάκι όμως στην τούρτα φαίνεται ότι το προσφέρει η Adrienn Antal. Η όμορφη Ουγγαρέζα έχει ξανασυνεργαστεί με τον Lars σε παλιότερες δουλειές του (Dream Child – 2008 και Never Coming Home – 2016) και δείχνει ιδανική επιλογή για τα φωνητικά στο Still Here Waiting. Το album κλείνει ιδανικά με την ονειρική προσέγγιση που δίνει η Adrienn στην σύνθεση του Lars.

Το Sand and Blood είναι ένα album στο οποίο κυριαρχεί ο Lars. Συνθέτει, εκτελεί, τραγουδάει, συμμετέχει ψυχή τε και σώματι. Εντύπωση κάνει ο απλός ήχος της κιθάρας. Με μόνο εφέ ένα Cry Baby pedal το οποίο χρησιμοποιείται με αρκετή φειδώ κυρίως στα solos, καταφέρνει να τραβήξει το αυτί του ακροατή με την μελωδία και όχι με φαντεζί τεχνικές. Με ερωτικούς προσανατολισμούς δεν πέφτει σε στερεότυπα, αλλά δίνει μία αρκετά προσωπική νότα και οπτική.

Προσωπικά περιμένω να δώ τη συνέχεια και την ολοκλήρωση του θέματος με κάτι γραπτό ή με κάτι πιο εντυπωσιακό.


του Παύλου Συμεωνίδη